lente_001.jpg

Persbericht Deo Juvante

Klik hier voor de Poster  (.pdf)

Passie-Paasconcert Chr. Koorvereniging Deo Juvante

Op 1 april a.s. zal het Passie-Passieconcert van de Chr. Koorvereniging Huizen – inmiddels volgens een jarenlange traditie – plaatsvinden in de Kruiskerk in Huizen.

Het koor zal het oratorium ‘Van Liefde ongekend’ van Johan Bredewout ten gehore brengen. Het wordt op de vleugel begeleid door de componist Bredewout; op het orgel speelt André de Jager. Deo Juvante en Het Groot Nationaal Strijkorkest – met concertmeester Barbara Kurmann- staan o.l.v. dirigent Bert Moll. De bijbelteksten van Hans de Ruiter  worden gelezen door ds. G. Oostermann.

Het publiek wordt van harte uitgenodigd om getuige te zijn van deze sfeervolle avond in de Stille Week.

Van Liefde Ongekend

Dit Passie-Paasoratorium is het lijdens- en opstandingsverhaal naar het bijbelboek van Marcus.

Muziek en zang worden in de uitvoering van dit oratorium afgewisseld met gesproken tekst.

Van Liefde ongekend bestaat uit twee delen: de cantate ‘Lam Gods’ en de cantate ‘Christus is waarlijk opgestaan’. Beide cantates worden in het concert van 1 april a.s. uitgevoerd.

Het is de zesde keer dat Deo Juvante dit oratorium in studie heeft genomen. Evenals bij de Matthäuspassion van Bach worden zowel de zangers als het publiek getroffen door dit meesterlijke muziekwerk. Ieder jaar trekken deze avonden dan ook ‘oud’ én ‘nieuw’ publiek.

Koorvereniging Deo Juvante

Dit gemengde koor, dat sinds 1977 onder leiding staat van Bert Moll, heeft ongeveer 110 leden, die uit de gehele regio komen. Het koor geeft regelmatig concerten in ’t Gooi, maar het heeft ook landelijke bekendheid. Op verzoek verleent het medewerking aan tv-uitzendingen, kerkdiensten en zangavonden.

Voor dit concert zijn projectzangers in de gelegenheid gesteld de repetities voorafgaande aan het concert en de avond van 1 april als koorzanger mee te maken. Repetities vinden plaats op maandagavond vanaf 19.45 uur in ’t Visnet, De Ruyterstraat 7 Huizen.

Van Deo Juvante zijn diverse cd’s en dvd’s op de markt gebracht. In 2013 verscheen van dit koor het Passie-Paasoratorium ‘Van Liefde ongekend’ op cd.

De aanvang van het concert in de Kruiskerk,  Jacob van Wassenaerstraat 1, 1272 BP Huizen is op 1 april om 20.15 uur. De kerk gaat om 19.30 uur open.

Toegangskaarten à € 12,50  zijn te bestellen bij alle koorleden, telefonisch onder nummer 035-5262712, 06-54674195, kaartverkoop@deojuvante.nl en verkrijgbaar bij Chr. Boekhandel De Echo in Huizen en op de avond van 1 april in de kerk.

www.deojuvante.nl

Komende Kerkdiensten